ویزای شینگن و کانادا ویزای شینگن و کانادا .

ویزای شینگن و کانادا

ویزای شینکن را چگونه بگیرم ؟

درباره ویزای شینگن
ویزای شینگن برای مسافران اروپا که از ایران قصد سفر داشته اند همواره چالش بوده است و اخذ آن پیچیدگی ها و سختی های خودش را دارد. کجاویزا قصد دارد تا با همکاری بهترین و معتبرترین اژانس های مسافرتی که در زمینه اخذ ویزای شینگن فعال هستند به بهترین شکل ممکن کاربران و متقاضیان را در اخذ این ویزا راهنمایی کند.

 شینگن چیست؟
شینگن یا شنگن به مجموع 26 کشور اروپایی گفته می شود که قانون کنترل پاسپورت و ویزا را برای شهروندان خود از میان برداشته اند. همچنین اتباع خارجی نیز در صورت اخذ ویزای یکی از کشورها می توانند آزادنه در 26 کشور عضو پیمان شینگن سفر کنند. این 26 کشور شامل اتریش، ایتالیا، فرانسه، هلند، آلمان، اسپانا، سوئد، جمهوری چک، اسلواکی، اسلوونی، دانمارک، استونی، فنلاند، یونان، بلژیک،مجارستان، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، لهستان، پرتغال، سوئیس، لیختنشتاین، نروژ و ایسلند می باشند. قابل ذکر است از 26 کشور مذکور سوئیس، لیختنشتاین، نروژ و ایسلند عضو اتحادیه اروپا نیستند. قابل ذکر است قرارداد شینگن در ابتدا بین 5 کشور اروپایی شامل بلژیک، فرانسه، آلمان غربی، هلند و لوکزامبورگ در روستایی به نام شنگن در کشور لوکزامبورگ منعقد گردید و کشورهای دیگر به تدریج به این توافق نامه اضافه شدند.

 

 ویزای شینگن چیست؟
ویزای شینگن برای کسانی که بخواهند به 26 کشور عضو پیمان شینگن وارد شوند و شرایط آن را داشته باشند صادر می شود. قابل ذکر است که ویزای کشورهای رومانی، کرواسی، قبرس و بلغارستان با تابعیت از ویزای شینگن صادر می شود. ویزای شینگن در حالت کلی به 3 نوع تقسیم میشود که هرکدام به چند بخش تقسیم شده که در ادامه به شرح آنها می پردازیم.

 

 ویزای اتحادیه شینگن (Uniform Schengen Visa)
ویزای اتحادیه مرسوم ترین نوع ویزای شینگن است که اغلب ایرانیان نیز متقاضی همین نوع ویزا هستند. این ویزا که به نام ویزای شینگن اروپا نیز شناخته می شود. اعتبار ویزای اتحادیه شینگن حداکثر 90 روز است و دارنده این ویزا هر 6ماه یکبار می تواند به کشور عضو اتحادیه شینگن سفر کند. این ویزا بیشتر با نام مخفف ویزای USVشناخته می شود. ویزای اتحادیه شینگن بستگی به نوع و هدف از سفر مدت زمان آن به 3 نوع C ،B ،A تقسیم می شود که در ادامه به بررسی جامع آنها می پردازیم.

 ویزای شینگن نوع A
در واقع این نوع ویزا را نمی توان ویزای شینگن دانست چراکه فرد نمی تواند از فرودگاه خارج شود و فقط میتواند از فرودگاه واقع در حوزه شینگن استفاده کند و به کشور خارج از این حوزه برود .

 ویزای شینگن نوع B
در این نوع ویزا فرد میتواند از فرودگاه خارج شود اما فقط 5 روز در کشور حوزه شینگن میتواند سفر کند .

 ویزای شینگن نوع C
دریافت این نوع ویزا برای مسافران قطعا خوشایند تر از 2 نوع دیگر است و فرد با اخذ آن می تواند برای مدت محدودی در کشورهای اتحادیه شینگن سفر کند. ویزای شینگن نوع C در واقع همان ویزای توریستی اروپا است که اغلب متقاضیان ایران خواهان این نوع ویزا هستند. این ونوع ویزا خود به 3 نوع تقسیم می شود که عیارتند از:

 ویزای یکبار ورود
این ویزا از نامش نیز پیداست که برای یک بار قابل استفاده و اعتبار است. یعنی بعد از ورود شخص دارنده ویزا به حوزه شینگن و خروج از آن، اعتبار این ویزا ساقط می شود. اکثر تورهای اروپایی از جمله تورهای برگزار شده از ایران از همین ویزا استفاده می شود. این ویزا بیشتر به ویزای Single-entry شناخته می شود.

 ویزای دوبار ورود
این ویزا مانند ویزای یکبار ورود است با این تفاوت که شخص دارنده ویزا دو بار در محدوده زمانی که در ویزا مشخص شده می تواند به کشورهای حوزه شینگن سفر کند.

 ویزای چند بار ورود ( ویزای مولتی)
ویزای مولتی محدودیت های دو ویزای ذکر شده را ندارد و محدودیت دفعات برای ورود به کشور مورد نظر در حوزه شینگین ندارید اما دقت کنید میزان اعتبار این ویزا 90 روز به ازای هر 6 ماه است.

 

 ویزای شینگن نوع D
این ویزا که به ویزای ملی شینگن معروف است که به نسبت ویزای نوع C دریافت آن مشکل تر می باشد چراکه ویزای ملی مد نظر کسانی است که می خواهند در یکی از کشورهای منطقه شینگن اقامت، کار یا تحصیل داشته باشند. البته این نوع ویزا نیز مدت دار می باشد اما به نسبت سایر ویزاهای شینگن مدت اعتبار آن بیشتر است. به عنوان مثال برای کسی که برا اخذ مدرک PHD ویزای ملی شینگن را دریافت کرده است حداقل میزان اعتبار آن 1سال است که قابل تمدید می باشد.

 مدارک و شرایط مورد نیاز ویزای شینگن
هر کشور شرایط خاص خود را دارد و ممکن است نسبت به کشور دیگر شرایط سخت تر با راحت تری برای صدور ویزای شینگن را داشته باشد. پارامتر زمان و کشور مبدا نیز در اخذ ویزای شینگن بسیار تاثیرگزار است. ممکن است در بازه زمانی که حوادث تروریستی در منطقه حوزه شینگن یا حتی خارج از آن صورت گیرد به دلایل مسائل امنیتی، صدور ویزای شینگن برای شهروندان برخی کشورها بسیار محدود شود. همچنین شرایط سنی و نداشتن تکمل مالی نیز بسیار تاثیر گزار است. در حالت کلی افراد مجرد و زیر 30 سال با نداشتن شرایط مالی مناسب شرایط بسیار سختی برای اخذ ویزای شینگن دارند چراکه سفارت به این نتیحه میرسد که شخص مذکور به احتمال زیاد قصد بازگشت ندارد! در هر صورت قوانین و شرایط کلی برای اخذ ویزای شینگن در کشورهای منطقه شینگن تقریبا یکسان است که در ادامه به توضیح مدارک لازم و شرایط کلی می پردازیم.

 مدارک مورد نیاز ویزای شینگن
فرم درخواست ویزا: این فرم را میتوانید حضوری از سفارت کشور موردنظر یا بعضا اینترنتی دانلود کنید. فرم هر سفارت با سایر سفارت تفاوت دارد و نوع ویزا را باید مشخص کنید.
مدارک احراز هویت شامل کارت ملی و شناسنامه
پاسپورت یا گذرنامه: اصل گذرنامه به همراه کپی از 5 صفحه اول آن الزامی است. دقت شود پاسپورت باید 6 ماه قبل از درخواست صدور ویزا صادر شده باشد.
پرینت گردش حساب: پرینت 3 ماهه گردش حساب به زبان انگلیسی و مهر شده بانک باشد.
مدارک تمکن مالی
3 قطعه عکس: عکس ها رنگی و معمولا در ابعاد 6 در 4 با پس زمینه کاملا سفید و از زمان گرفتن عکس نباید بیشتر از یک سال گذشته باشد.
بیمه مسافرتی: متقاضیان ویزای شینگن باید دارای بیمه مسافرتی باشند. این بیمه باید تا پایان طول اقامت متقاضی، اعتبار داشته باشد. شرکت بیمه کننده باید نماینده معتبر در کشور مقصد داشته باشد. کف میزان پوشش برای هر مسافر 30 هزار یورو است و این مبلغ هزینه پزشکی بازگشت و در طول اقامت را باید پوشش دهد.
بلیط رفت و برگشت هواپیما
واچر هتل: برگه تاییدیه رزرواسیون هتل ( واچر) منطبق بر تاریخ رفت و برگشت و مدت اقامت الزامی است. واچر باید معتبر و معمولا با مهر و سربرگ خود هتل باشد. قابل ذکر است اگر از کشور مقصد دعوتنامه داشته باشد نیاز به واچر نمی باشد!
گواهی اشتغال مشاغل دولتی: این گواهی باید با سربرگ و مهر شرکت بوده و مورد تایید مدیر شرکت باشد. میزان حقوق، میزان سابقه کار و سمت شغلی متقاضی باید در گواهی درج شده باشد. همچنین گواهی باید به زبان کشور مقصد ترجمه شده باشد.
گواهی اشتغال مشاغل آزاد: پروانه کسب و مدارک پرداخت مالیاتی الزامیست. گواهی باید به زبان کشور مقصد ترجمه شده باشد.
گواهی دانشجویی: دانشجو باید از محل تحصیل گواهی اشتغال تهیه کرده و به زبان کشور مقصد ترجمه کند.
 نقطه شروع برای اخذ ویزای شینگن کجاست؟
نقطه شروع، گرفتن وقت سفارت کشور مورد نظر است. توصیه اکید می شود قبل از هر گونه اقدام و تکمیل مدارک از سفارت کشور مورد نظر وقت بگیرد زیرا ممکن است سفارت وقت مصاحبه را تا 2 سال به تعویق بندازد.

 شرایطی که گرفتن ویزای شینگن را آسان تر می کنند
اگر قبلا ویزای شینگن داشته باشید برای دریافت دوباره ویزای شینگن به شما کمک می کند. اگر قصد اخذ ویزای کار و اقامت را دارید توصیه می شود قبل از آن ویزای توریستی شینگن دریافت و چند باری به اروپا سفر کنید. اخذ ویزای شینگن برای کشورهای توریستی راحت تر از کشورهای صنعتی مانند آلمان می باشد. همچنین شرط تاهل و تمکین مالی مناسب کمک شایانی جهت اخذ ویزا می کند. داشتن دعوت نامه نیز تا حدود زیادی اخذ ویزای شینگنشما را تضمین می کند. کلید اخذ ویزا برای هر کشور این است که شما بتوانید سفارت آن کشور را قانع کنید که برخواهید گشت!

 دلایل ریجکت شدن ویزای شینگن شما
پس از مصاحبه در سفارت مورد نظر و تکمیل مدارک بین 2 تا 3 هفته طول می کشد تا جواب تایید یا رد تقاضای شما مشخص شود. توصیه اکید می شود در هنگام مصاحبه خونسردی خود را حفظ کنید و به سوالات، کوتاه و مختصر پاسخ دهید و از دادن توضیح اضافی اکیدا خودداری کنید. در زمان مصاحبه سوالات از قبیل:

هدف از سفر شما چیست؟
چه مدت قصد اقامت دارید؟
شرایط مالی شما چگونه است؟
آیا شاغل هستین و شغل شما چیست؟
متاهل هستین یا مجرد؟
قصد بازگشت دارید با خیر؟
قبلا ویزای شینگن داشته اید؟
و...
در صورت مشکوک شدن به شما در سوال و جواب ها احتمال ریجکت شدن زیاد است. همچنین دلایل شایع در ریجکت شدن ویزای شینگن در ادامه لیست شده است

مدارک جعلی: به احتمال فراوان در صورت جعل مدارک ویزای شینگن شما رد خواهد شد و البته علت اصلی ریجکتی ویزا در ایران نیز همین مورد می باشد!
داشتن سابقه کیفری
نداشتن تمکن مالی مناسب
توضیحات گنگ درباره علت سفر
پاسپورت بدون اعتبار
بیمه نامه بدون اعتبار

منبع: https://kojavisa.ir/

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۰۶:۴۱ توسط:هیوا موضوع: نظرات (0)